I. WARUNKI DOSTARCZANIA TOWARÓW LUB TREŚCI CYFROWYCH

1.1 Miejscem spełnienia świadczenia jest określone przez Klienta na etapie składania Zamówienia, do którego Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towar lub Treść cyfrową zapisaną na nośniku materialnym za pośrednictwem podmiotów świadczących usługi przewozowe, kurierskie lub transportowe.

1.2 Kupione Towary lub Treści cyfrowe zapisane na nośniku materialnym będą dostarczone do miejsca spełnienia świadczenia, o którym mowa w ust. 6.1 za pośrednictwem podmiotów świadczących usługi przewozowe lub specjalistycznym transportem samochodowym, przesyłką kurierską lub do wskazanego przez Klienta paczkomatu.

1.3 Korzyści i ciężary związane z zakupionym Towarem lub Treścią cyfrową oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru lub Treści cyfrowej przechodzi na Klienta z chwilą wydania Towaru lub Treści cyfrowej w miejscu spełnienia świadczenia.

1.4. Status dystrybutora i pochodzenie towarów - Sprzedawca nie jest autoryzowanym ani oficjalnym dystrybutorem produktów sprzedawanych za pośrednictwem Sklepu. Oferowane produkty mogą pochodzić z rynku wtórnego, nadwyżek magazynowych, likwidacji zapasów lub od pośredników handlowych. Wszystkie nazwy handlowe, znaki towarowe, logotypy oraz inne oznaczenia producentów używane są wyłącznie w celach identyfikacyjnych i należą do ich prawowitych właścicieli. Użycie tych oznaczeń nie oznacza powiązania Sprzedawcy z producentem ani uzyskania jego autoryzacji.

Producent może nie świadczyć wsparcia technicznego, usług serwisowych ani gwarancji fabrycznej w odniesieniu do towarów zakupionych w Sklepie. Wszelkie prawa kupującego wynikają wyłącznie z gwarancji udzielonej przez Sprzedawcę (o ile została udzielona) oraz z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

II. POZOSTAŁE WARUNKI ZAKUPU

2.1 W przypadku zakupów zawieranych z Przedsiębiorcą Oem24 Sp. z o.o. wyłącza swoją odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu opóźnienia oraz zwłoki w dostarczeniu Towaru lub Treści cyfrowej.

2.2 W przypadku zakupów zawieranych z Przedsiębiorcą Oem24 Sp. z o.o. wyłącza swoją odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu utraconych korzyści.

2.3 Koszty odebrania Towaru lub Treści cyfrowej zapisanej na nośniku materialnym, w tym koszty rozładunku ze środka transportu ponosi Klient.

III. PRAWO ODSTĄPIENIA OD ZAKUPU

3.1 Prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyny przysługuje wyłącznie Konsumentowi oraz przedsiębiorcy prowadzącemu jednoosobową działalność gospodarczą, o ile zawarta umowa nie ma dla niego charakteru zawodowego w rozumieniu art. 38a ustawy o prawach konsumenta.

3.2 Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument lub uprawniony przedsiębiorca wszedł w posiadanie rzeczy, lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez nich weszła w posiadanie rzeczy.

3.3 Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować nas – OEM24 sp. z o.o., ul. Inżynierska 8, 67-100 Nowa Sól, tel. +48 68 377 8005, e-mail: info@oem24.pl – o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. list wysłany pocztą, wiadomość e-mail). Można skorzystać z formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

3.4 Skutki odstąpienia od umowy

3.4.1 W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Koszt zwrotu rzeczy ponosi Konsument lub uprawniony przedsiębiorca.

3.4.2 Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu. W takim przypadku Sprzedawca zastrzega sobie prawo do obniżenia kwoty zwrotu proporcjonalnie do utraty wartości towaru.

3.5 Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadkach określonych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta.

3.6 Wszyscy inni przedsiębiorcy: spółki z o.o., spółki akcyjne, spółki jawne, komandytowe, partnerskie, JDG kupujący „zawodowo” (towar zgodny z PKD), nie mają prawa odstąpienia od umowy w 14 dni co wynika z braku zastosowania ustawy o prawach konsumenta. Takie podmioty regulują wzajemne prawa i obowiązki wyłącznie na podstawie Kodeksu cywilnego i indywidualnych umów/regulaminu sklepu. W przypadku zakupu dokonanego przez przedsiębiorcę (B2B), prawo odstąpienia od umowy, o którym mowa w ustawie o prawach konsumenta, nie przysługuje. Sprzedawca nie przyjmuje zwrotów od przedsiębiorców, chyba w z pisemnych ustaleń między stronami wynika inaczej. W wyjątkowych sytuacjach Sprzedawca może, według własnego uznania, wyrazić zgodę na przyjęcie zwrotu towaru od przedsiębiorcy, przy czym:

a) towar musi być w stanie nienaruszonym i kompletnym, w oryginalnym opakowaniu, nadającym się do dalszej odsprzedaży jako nowy
b) zwrot wymaga wcześniejszego uzyskania pisemnej zgody Sprzedawcy
c) w przypadku akceptacji zwrotu Sprzedawca może potrącić koszty manipulacyjne związane z przyjęciem towaru z powrotem do magazynu, weryfikacją techniczną oraz ponownym wprowadzeniem do sprzedaży,
d) koszty przesyłki zwrotnej ponosi przedsiębiorca.

IV. ZWROT TOWARÓW ZAREKLAMOWANYCH

4.1 W przypadku zwrotu Towarów zareklamowanych Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 30 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

4.6.2 W przypadku, gdy Sprzedawca nie zaproponował Klientowi, że sam odbierze od niego Towar, Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

4.6.3 Klient powinien odesłać lub przekazać Sprzedawcy Towar niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 7 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o zwrocie Towaru. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle Towar przed upływem terminu 14 dni. Adres dla zwrotów Towarów ustalany jest każdorazowo poprzez kontakt bezpośredni ze Sprzedawcą.

4.6.4 Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. Wysokość tych kosztów jeśli Towar ze względu na swój charakter nie może zostać w zwykły sposób odesłana pocztą szacowana jest maksymalnie na kwotę 662,65 zł (w tym podatek VAT).

4.6.5 Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu. W takim przypadku Sprzedawca zastrzega sobie prawo do obniżenia kwoty zwrotu proporcjonalnie do utraty wartości towaru.

V. REKLAMACJE I RĘKOJMIA

5.1 Konsument oraz przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą dokonujący zakupu niezwiązanego bezpośrednio z charakterem zawodowym swojej działalności (art. 38a ustawy o prawach konsumenta) mają prawo składać reklamacje dotyczące zakupionych Towarów na podstawie rękojmi, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.

5.2 W ramach rękojmi Klient uprawniony może żądać: naprawy Towaru, wymiany Towaru na nowy, obniżenia ceny, odstąpienia od umowy, jeżeli wada jest istotna.

5.3 Reklamacje należy zgłaszać pisemnie lub drogą elektroniczną na dane Sprzedawcy: OEM24 sp. z o.o., ul. Inżynierska 8, 67-100 Nowa Sól, tel. +48 68 377 8005, e-mail: info@oem24.pl. W zgłoszeniu należy podać dane Klienta, numer zamówienia oraz opis wady.

5.4 Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od jej otrzymania. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji.

5.5 Reklamacje w transakcjach B2B.

5.5.1 W przypadku umów zawieranych z przedsiębiorcami (z wyłączeniem jednoosobowych działalności gospodarczych, o których mowa w pkt 5.1) rękojmia zostaje wyłączona na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec przedsiębiorców jest wyłączona w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie.

5.5.2 Przedsiębiorca zobowiązany jest do zbadania Towaru przy odbiorze i niezwłocznego zgłoszenia wszelkich wad. Brak zgłoszenia w rozsądnym czasie oznacza utratę uprawnień reklamacyjnych.